İletişim Fakültesi: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 124
-
Synthesis of novel coumarin-triazole hybrids and first evaluation of the 4-phenyl substituted hybrid loaded PLGA nanoparticles delivery system to the anticancer activity
(Institute of Physics, 2024)Despite the discovery of many chemotherapeutic drugs that prevent uncontrolled cell division processes in the last century, many studies are still being carried out to develop drugs with higher anticancer efficacy and lower ... -
Aestheticization of fear and violence via public relations
(IGI Global, 2022)Fear is a human emotion that allows a person to survive. It has a function to ensure the continuity of life. The definition of fear has changed over time. Along with human development, transition to sedentary life, the ... -
THE BASICS OF FILMSCRIPT TRANSLATION AND POPULAR PRACTICES IN TURKEY
(SELCUK UNIV, 2009)The mainstream cinema sector and its fundamental element, films, have certainly become one of the prominent cornerstones of the globalization that has mostly been a matter of argumentation in academical circles in terms ... -
Dijital Emek ve Kullanıcı İçeriğinin Metalaşması Katılımcı Sözlük Yazarları Üzerine İnceleme
(Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)İnternet teknolojileri ve sosyal medya uzun bir süredir toplumsal hayatın önemli bir parçasıdır. Sosyal medya araçlarında kullanıcıların faaliyetleri ve bunun internet ekonomisinde yeri dijital emek kavramı ile iş olarak ... -
E-Satın Alma Niyeti İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Tarafından Pekiştiriliyor Mu? Üniversite Öğrencileri Üzerine Nicel Bir Araştırma
(Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Sosyal medyanın popülerliği arttıkça çevrimiçi alışveriş olgusuyla iç içe geçtiği söylenebilir. Pazarlamacılar çevrimiçi satın almayı özendirmek için sosyal medyayı tüketicinin başta reklam olmak üzere, çekiliş, yeni ... -
Türkiye’de “Reklamcı” Eğitimi: Reklamcılık Lisans Programları Üzerine Bir İnceleme
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Türkiye’nin dünya genelinde en dikkat çeken sektörlerinden birisi reklamcılık sektörüdür. Reklamcılık sektörü gerek yurtdışı yarışmalarda kazandığı ödüllerle gerekse ihraç ettiği reklam çalışmalarıyla dikkat çekici ... -
TELEVİZYON REKLAMLARINDA ÇOCUK MAHREMİYETİNİN İHLALİ
(Mustafa Cankut, 2019)Bu çalışmada televizyon reklamları, çocuk mahremiyeti açısından incelenmektedir. Çalışmada mahremiyet kavramına açıklık getirilirken, çocuk bireylerin mahremiyetlerine de dikkat çekilmektedir. Gerek ulusal, gerekse uluslararası ... -
ELEKTRONİK DERGİCİLİK BAĞLAMINDA ELEKTRONİK MİZAH DERGİLERİ
(Mustafa Cankut, 2019)Günümüzde internetin kullanım alanının yaygınlaşması, birçok sektörde olduğu gibi yayıncılık sektöründe de radikal dönüşümlere neden olmuştur. Ülkemizde gazete ve dergiler internet üzerinden yayın yaparak okuyucularıyla ... -
HABER KAYNAĞI OLARAK SOSYAL AĞLARIN KULLANIMI: TÜRK İNTERNET HABER SİTELERİ ÜZERİNE BİR ANALİZ
(Mustafa Cankut, 2019)21. yüzyılın başında gazetecilikte büyük değişiklikler meydana gelirken bu gelişmelerin çoğu sosyal medyanın hızla yükseldiği dönemle aynı süreçte yaşanmıştır. Sosyal medya ağları geleneksel ve çevrimiçi habercilikte ... -
Kolejlerin Açık Hava Reklamlarında Çocukluğun Sunumuna Dair Bir İnceleme
(Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Özel kolejlerin açık hava reklamlarında çocuklar yetişkinler gibi verilmekte, özel olduklarına dair vurgular yapılmaktadır. Başarı odaklı olmaları gerektiğine ve başarmak zorunda olduklarına inandırılmaktadırlar. Bu ... -
Medya Çalışmalarında Geriye Dönük Yeniden Okumalar: (Deleuze Sonrası) Kant ve Film
(İmge Kitabevi Yayınları, 2020)Hareketli görüntü olarak filmin “ne” olduğunu ve/veya ne anlama geldiğini açıklamaya yönelik argümanlar genel olarak iki hat üzerinden açmaza girerler. Bunlardan ilkinde, film, kendisini teknik olarak üreten sinematik ... -
Judith Butler ya da Lacancı Psikanaliz: Medya Etkileri ve Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları
(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)“Cinsiyet” ve “Toplumsal Cinsiyet” ikili karşıtlığı, medya ve kültür çalışmalarında varsayılan başat temalardan birisidir. Judith Butler kaleme aldığı metinlerde, post-yapısalcı stratejileri yeniden yorumlayarak, cinsiyeti ... -
SİNEMATOGRAFİK ÇERÇEVELEMEDE SİMETRİ VE PERSPEKTİF: WES ANDERSON FİLMLERİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI
(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Sinematografi, film yapım sürecindeki tasarımın bütününü tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Görüntüleme, kurgu, ışıklandırma, dekor, mekȃn, makyaj, kostüm, ses, özel efekt gibi birçok unsurun belirli bir bakış ve ... -
BAŞKANLIK KONUŞMASI ÖLDÜREN EĞLENCE: BİR ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
(Ersin Diker, 2020)Bu çalışmanın amacı; ABD Başkanı Donald Trump’ın, 2019 yılında terörist lider Ebubekir El-Bağdadi’nin ABD kuvvetleri tarafından öldürüldüğünü açıkladığı konuşması ile Barrack Obama’nın başka bir terörist lider olan Usame ... -
Stuart Hall, Totem-Nesnesiz Kimlikler ve Hayali/ İmgesel Temsiller
(TRT, 2020)Kültürel mecrada üretilen kimlik, temsil ya da özne başlıkları çoğu zaman bir ön kabul biçiminde nesnel ve evrensel olarak tahayyül edilir. Öte yandan, temsil eden ile temsil edilen arasında dolaysız bir ilişki olduğu ... -
Çevre Gazeteciliği Bağlamında Termik Santrallerle İlgili Haberlerin İncelenmesi
(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021)Çevresel konuların haberleştirilme biçimleri; çevre farkındalığı oluşturmada ve çevre bilinci yaratmada önemli bir role sahiptir. Bu çalışmada çevre ve insan hayatı üzerinde ciddi sorunlara neden olan termik santrallerle ... -
Covid Outbreak Based Recovery Project with "Horizontal World Treatment": Coronapolises
(ASOS Eğitim Bilişim Danışmanlık Otomasyon Yayıncılık Reklam Sanayi ve Ticaret LTD ŞTİ, 2021)2019 yılı sonunda Çin’in Wuhan eyaletinde çıkan ve çok kısa sürede tüm dünyaya yayılarak küresel bir salgına (pandemi) dönüşen Covid-19 virüsü tüm ülkelerin yaşam biçimlerini, ruhsal yapılarını, algılarını, yaşama ... -
Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Kişilerarası Etkiye Tüketici Duyarlılığı ve Sosyal Karşılaştırma ile İlişkisi
(Doç. Dr. Necip Şimşek, 2021)Bazı bireyler, tüketim kararları söz konusu olduğunda başkalarının beklentilerini yerine getirmeye ve onayını almaya istekliyken, bazılarının ise diğer insanlardan etkilenme düzeyleri daha düşüktür. Bu durum, bireyin ... -
Türk Gazetelerinde Reklam İçeriği Üzerine Bir İnceleme: Hürriyet, Sabah ve Sözcü Gazeteleri Örnekleri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ, 2021)İçinde bulunduğumuz dijital çağ sadece iletişim kurma biçimlerimizi değil medya kullanım alışkanlıklarımızı da değiştirirken, geçmişte insanların haber alma yöntemleri içinde en ön sıralarda yer alan gazetelerin önemli bir ... -
SAĞLIK RİSKLERİNİN GAZETELERDE SUNUMU: SAĞLIK HABERLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
(Ersin Diker, 2022)Sağlığa ilişkin konular, hem bireyler hem de medya açısından dikkat çeken mevzuların başında gelmektedir. Günümüz modern toplumlarında deneyimlenen pek çok gelişmeye ek olarak geleneksel toplumlardan farklı yeni risk ...