ORTAK MARKALAMADA ALGILANAN FAYDANIN MARKA AŞKINA ETKİLERİ: HAVAYOLU ORTAK MARKALI KREDİ KARTI KULLANICILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Citation
ÖZYER AKSOY Y (2018). ORTAK MARKALAMADA ALGILANAN FAYDANIN MARKA AŞKINA ETKİLERİ: HAVAYOLU ORTAK MARKALI KREDİ KARTI KULLANICILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 16(3), 70 - 88.Abstract
Markaların zenginleştirilmesinde ve genişletilmesinde kullanılan stratejiler arasında yer alan
ortak markalama, havayolu şirketlerinin marka yönetiminde kullandıkları önemli bir yöntemdir.
Havayolu ortak markalı kredi kartlarını kullanan tüketicilerin geleneksel kredi kartlarına göre
algıladıkları faydalar daha fazladır. Havayolu milleri kazanma, ücretsiz park hizmetleri, havalimanı
ayrıcalıklı hizmet temini gibi birçok alanda avantajlı seyahat kazanmanın bu ortak markalı ürünler ile
tüketicilerin marka bağlılığının artacağı görülmektedir. Bu çalışma, havayolu ortak markalı kredi
kartlarının algılanan faydası ile marka aşkı ilişkisini tespit etme üzerine temellendirilmiştir.
Araştırmada her iki değişkenin tüm faktörlerinin birbirleri üzerinde pozitif açıklayıcı etkisi tespit
edilmiştir.