Türkiye’de “Reklamcı” Eğitimi: Reklamcılık Lisans Programları Üzerine Bir İnceleme
Citation
Yakın, M. (2018). Türkiye’de “Reklamcı” Eğitimi: Reklamcılık Lisans Programları Üzerine Bir İnceleme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (47).Abstract
Türkiye’nin dünya genelinde en dikkat çeken sektörlerinden birisi reklamcılık
sektörüdür. Reklamcılık sektörü gerek yurtdışı yarışmalarda kazandığı ödüllerle gerekse
ihraç ettiği reklam çalışmalarıyla dikkat çekici başarılar elde etmiştir. Güncel bir o kadar
da yoğun olan reklamcılık sektöründe çalışan yapısının çok genç ve iyi bir entelektüel
altyapıya sahip olması zorunlu görünmektedir. Yaratıcı kültür ekonomisi içerisinde
önemli bir hacme sahip olan bu sektörün insan kaynakları ihtiyacı geçmişte genel olarak
farklı disiplinlerden mezunlarla karşılanmıştır. Günümüzde özellikle reklamcılık lisans
programlarının açılmasıyla gerek sektörün ihtiyacına yönelik gerekse entelektüel eğitim
vermeye yönelik olarak uzmanlaşma çabası dikkat çekmektedir.
Bu çalışma içerisinde reklamcılık eğitimi veren lisans programlarının eğitim
müfredatları analiz edilecektir. Üniversiteler tarafından “reklamcı” ünvanıyla mezun edilen
öğrencilerin eğitim geçmişlerinde teorik ve uygulamalı derslerin ne kadar yer aldığı, reklam
sektörünün ihtiyacı gibi görülen dil, yabancı dil, psikoloji ve diğer entelektüel alanlarda nasıl
bir eğitim sürecinden geçtikleri mercek altına alınacaktır. Çalışmanın amacı reklamcılık
eğitimine dair bir perspektif oluşturmak ve reklamcılık eğitiminin sorgulanmasının yolunu
açmaktır.