Üst Düzey Yönetim Görev Unvanlarına Yönelik Üniversite Öğrencilerinin Algılarının Araştırılması
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Author
Akdemir, AliYılmaz, Gül
Aslan, Mustafa
Boyraz, Mehmet Akif
Çetin, Zeki
Demirci, Latife
Dikili, Ersan
Koçak, Hatice
Taban, M. FATİH
İmamoğlu, Dilek
Bilkay, Sibel
Yemişci, Nural Agat
Metadata
Show full item recordCitation
Akdemir, A., Yılmaz, G., Aslan, M., Boyraz, M. A., Çetin, Z., Demirci, L. N., ... & Yemişci, N. A. (2019). Üst Düzey Yönetim Görev Unvanlarına Yönelik Üniversite Öğrencilerinin Algılarının Araştırılması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(1), 447-458.Abstract
Amaç – İş dünyasındaki Girişimci ve Üst Düzey Yönetici Unvanları sadece toplumun belli bir
kesiminde değil, genelinde yeterince anlaşılabilmiş ve tam anlamıyla kavramsallaştırılmış
değildir. İş dünyasındaki unvanlar ve mezun olduktan sonra bu çalışmanın konusu olan
unvanlarla etkileşimde olacak veya işgal edecek olan üniversite öğrencilerinin, bu unvanları
doğru bir şekilde algılamaları, o unvan sahipleri ile etkin etkileşim içerisinde bulunmalarını
veya unvanların gereklerini yerine getirmelerini de sağlayacaktır. Bu bağlamda çalışma, bu
algıların ortaya konulması amaçlamaktadır.
Yöntem – Bu araştırma, araştırmacıların birlikte geliştirdikleri 32 soruluk ölçekten oluşan anket
formunun, basit iradi örneklem yöntemi ile seçilen 572 üniversite öğrencisinin, sınıflarda
doldurulması ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen birincil veriler, frekans tablosu, tek yönlü
ANOVA, bağımsız örneklem t testi ve korelasyon tabloları vasıtasıyla yorumlanmıştır.
Bulgular – Yapılan çalışma sonucunda, Yönetim Kurulu Başkanı hariç, diğer tüm görev
unvanlarında öğrencilerin algılarının net olmadığını ortaya koymaktadır.
Tartışma – Üniversitelerin, öğrencileri sadece teorik bilgilerle değil, aynı zamanda da mezun
olduklarında ilişki içerisinde bulunacakları veya işgal edecekleri pozisyonların gerekleri,
yetkileri, neler yaptıkları ile ilgili olarak da donatmaları gerekmektedir