Sağlık hizmetleri kuruluşunda sosyal medya kullanımı ve algılama hizmet kalite ilişkisi
Citation
Ahıtürk, Hatice. (2017). Sağlık hizmetleri kuruluşunda sosyal medya kullanımı ve algılama hizmet kalite ilişkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbulAbstract
Çağımızın en önemli gelişmesi olarak bilinen bilgi teknolojileri ve özellikle internet kullanımı her alanda olumlu etkisini göstermiştir. Küresel işletmeler bilgi teknolojilerinin önemini kavramış ve bu alanda yatırımlarını gerçekleştirmişlerdir. Hizmet işletmeleri de iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanmaktadır. İletişim teknolojilerinin bu denli hızlı gelişmesi ve tüketicilerin her alanda bu hizmeti kullanır olması işletmelerin dikkatini çekmektedir. Hizmet işletmelerinden olan sağlık işletmeleri de iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanmaktadırlar. Diğer taraftan ağızdan ağıza iletişim pazarlama faaliyetlerinin en etkin yöntemlerinden birisi olarak bilinmektedir. Bu faaliyetler günümüzde elektronik ortamda daha etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bu çalışmada sağlık hizmetleri kuruluşlarında sosyal medya da iletişimin boyutlarını belirlemek ve bu uygulamaların sağlık kuruluşlarında algılanan hizmet kalitesine etki düzeyini araştırmaktır. Bu anlamda literatür çalışmasının yanı sıra algılanan hizmet kalitesi ve sosyal medya olmak üzere iki ölçek kullanılmış ve elde edilen veriler SPSS istatistiksel analiz programında analiz edilmiştir.