Güncel Gönderiler: DSpace@Arel: Istanbul Arel University Institutional Repository
Toplam kayıt 2995, listelenen: 1061-1080
-
Türkiye bursları ile İstanbul’a eğitime gelen öğrencilerin Türkiye’ye aşinalıkları ile Türkiye imajı ve kişiliği algısı ilişkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Küreselleşme ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeler siyasal iletişim kavramını siyasetin ve siyasilerin tekelinden çıkarmış ve siyasal iletişim kavramı halkların ülkelerle olan etkileşiminin temel unsuru haline gelmiştir. ... -
Reklam Teorileri: Reklamın İnsan Davranışına Etkileri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Kitap değerlendirmesi. -
Selfie’den reklama: Instagram’da e-kaynakların paylaşımları üzerine bir inceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Dünyada ve Türkiye’de sosyal medya kullanımının giderek yaygınlaşması bu alanın reklam mecrası olarak kullanımının da yolunu açmıştır. Hedef kitlelerinin giderek sosyal medyada daha aktif hale geldiğini gören markalar, ... -
Marka Topluluklarının Tüketim Davranışlarında Nostaljik İmaj Tüketiminin Rolü: Volkswagen Beetle Türkiye Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Bu çalışma, marka topluluklarındaki bireylerin özbenzeşim ve aidiyet konusunda olası tutumlarını anlamak ve topluluk üyelerinin nostalji eğilimlerini, nostaljik tüketimlerini ‘imaj tüketimi’ kavramı üzerinden açıklamak ... -
Yazılı basında haber söylemi: 24 haziran 2018 cumhurbaşkanlığı ve milletvekili seçim haberlerinin çözümlenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Söylem kavramı zihinsel ve mantıksal düzlemde belirli bir tutarlılığa sahip bir düşünme ve algılama biçiminin yazılı ve/veya sözlü olarak ifade edilme şeklidir. Yazılı basındaki manşetlerde ve metinlerinde yer alan söylemler, ... -
Identity Construction on Instagram
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)There are different ways as to how identity is constructed in the world today. The term is a social and historical concept that comes as a result of communication with people around and within our surrounding. Globalization ... -
Mesleki mahremiyet sorunu bağlamında “Youtuber” reklam uygulamaları
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)Temelinde gizlilik algısının bulunduğu mesleki mahremiyet kavramı çalışmada üç konu çerçevesinde irdelenmektedir. Mekânsal mahremiyet, bireysel mahremiyet ve bilgi mahremiyeti konuları, kavramı akademik olarak disipline ... -
Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Vestel Örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)Günümüzde teknolojinin gelişimi ve rekabet ortamı firmaları yeni arayışlara yönlendirmektedir. Artık şirketler ürün/hizmet üretip satmaktan daha farklı konulara da yoğunlaşmaktadır. Kuruluşların hızla değişen ekonomik, ... -
Fotoğraf sanatı çerçevesinde değişen algılar ve görme biçimleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Bu makalede, görsel üretim teknolojisinin gelişimi ile birlikte fotoğraf sanatının değişime uğradığı ve bunun sonucu olarak fotoğrafların biçim ile içeriğinde değişiklikler olduğu konu olarak seçilmiştir. Bu dönemde yaşanan ... -
The Modernisation of the Eu-Turkey Customs Union
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)The European Union is a sui generis, supra-nation organization. After the World War II, step by step, the European Union has turned from a regional trade collaboration into a political integration and become successful ... -
Türkiye’de tüketim kültürü çerçevesinde yeniden şekillenen evlilik ritüelleri üzerine bir inceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Türkiye’ de ve Dünya’ da özellikle 1980 sonrasında yaşanan değişim ve yeni oluşumlar Tüketim Kültürünün az gelişmiş ülkeler üzerindeki etkilerini arttırmıştır. Kapitalizmin önemli unsurlarından olan tüketim kültürü, kitle ... -
Pilotluk Mesleğinde Hegemonik Erkekliğin İnşası ve Krizi Üzerine İnceleme: Top Gun ve Flight Filmleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, kadın ve erkeğin biyolojik cinsiyetlerine uygun kimlik inşa etme sürecinin öncesinde, öznelerde, toplumsal cinsiyetin nasıl oluştuğunu incelemektir. Bunun yanı sıra bu çalışma, toplumsallaşma sürecinde ... -
Rekabetin Korunması Çerçevesinde Medya Alanında Yoğunlaşma Ve Çeşitlenmenin Siyasal ve İktisadi Sonuçları: Türkiye ve Avrupa Birliği Örnekleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)1990’lı yıllardan sonra uygulanan liberalleşme ile farklı ekonomik sektörlerin “Medya” alanına eklemlenmesi sonucunda medya sahipliği profesyonel gazetecilerin elinden çıkmış, sektörde dikey ve yatay birleşmeler meydana ... -
N. TUTAL CHEVIRON, Televizyon ve İçimizdeki Şiddet
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Kitap değerlendirmesi, N. TUTAL CHEVIRON, Televizyon ve İçimizdeki Şiddet. -
Haber Televizyonlarında Çevre Bilinci: Türkiye’de Yeşil Odaklı Programların Yer Alma Sıklığı
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Medya, geçmişten günümüze bilgilendirme işlevi çerçevesinde kamuoyunun farkındalığını artırmak konusunda önemli görevlerden birine sahiptir. Yazılı basınla başlayan bu görev teknolojinin gelişmesi ile radyo ve televizyon ... -
Siyasal İletişimde Sosyal Medyanın Yeri: 2014 Türkiye Cumhurbaşkanlığı Seçimi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Siyasal iletişim, siyasal kurumların sadece seçim dönemi ihtiyaç duydukları iletişim etkinliklerinden değildir, süreklilik isteyen bir olgudur. Nasıl ki pazarda yer alan işletmelerin ürünlerini satmak için rakiplerinden ... -
Türkiye'de Çocuk İşçiliği Sorunu ve Haberlerde Suriyeli Çocuk İşçilerin İzini Sürmek
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Çocuk işçiliği bir insan hakları sorunu olduğu gibi aynı zamanda emek sömürüsünün en vahşi şekillerinden birisidir. Ekonomik eşitsizliklerin, göçlerin ve işsizliğin artması hem dünyada hem de Türkiye’de çocuk işçiliği ... -
Interviews With Two Trans-National Directors: Turkish- Austrian Migrant Cinema And Its Issues
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Interviews With Two Trans-National Directors: Turkish- Austrian Migrant Cinema And Its Issues -
Toplu İş Sözleşmesi Gazeteciye Neler Sağlar?
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Türkiye Gazeteciler Sendikası'nın Anadolu Ajansı ile yaptığı "2006-2008" tarihli (2 yıllık) toplu iş sözleşmesinin bir özeti. -
Alman Basınında İnşa Edilen Türk Kadını İmajı: "Speigel Online International" Örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)“Alman Basınında İnşa Edilen Türk Kadım İmajı: Spiegel Online International Örneği” başlıklı çalışmada, Alman basınındaki Türk kadım imgesinin küreselleşen dünyada nasıl inşa edildiğinin anlaşılabilmesi amacıyla, Spiegel ...