Güzel sanatlar fakültelerinin web tasarım dersinin içerik ve sektör bakımından incelenmesi
Künye
Uçar, A. (2015). Güzel sanatlar fakültelerinin web tasarım dersinin içerik ve sektör bakımından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Özet
Bu araştırmanın amacı; üniversitelerde grafik tasarım eğitimi veren güzel sanatlar fakültelerinin web tasarım dersi içeriklerinin, sektörün ihtiyaçlarına uygunluğu açısından incelenmesidir. Günümüz koşulları bireylerin eskiye oranla daha fazla bilgiyle donatılmalarını ve uygulama yetisine sahip olabilmelerine yönelik ileri düzey eğitilmelerini zorunlu kılmaktadır. Bu nedenle, eğitimin gerekliliğine inanan bütün çağdaş ülkelerde eğitim öğretim programları ile ilgili araştırmalar yapılmaktadır. Bu araştırmalarda özellikle öğretim programlarının sürekli gözden geçirilerek geliştirilmesine yönelik çalışmaların yapıldığı görülmektedir. Web tasarım eğitimi ve eğitimciliği endüstriyel anlamda sektöre hizmeti de gerekli kılmaktadır. Üniversitelerdeki eğitim sürecinde istihdam alanlarıyla bütünleşmiş program yürütme gerekliliğini desteklemek adına araştırmalar yapılacaktır. Çalışmanın içeriğini; web tasarım, eğitim programı ve değerlendirmesi, güzel sanatlar fakültelerinde alınan web tasarım dersinin içerik, süre ve sektöre uygunluk açısından değerlendirilmesi ve genel olarak öneri ve bulguları oluşturmaktadır. Bu doğrultuda alınan eğitimin üzerine güncel bilgilerinde konulması ve zamanla mesleki körlüğe yakalanılmaması adına, hizmet verilen toplumun değerlendirilmesi ve sektördeki gelişmelere de hakim olunması gerekmektedir. Kapsam olarak; bu araştırma İstanbul ili ile sınırlı olacaktır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılacaktır. İstanbul'daki üniversitelerde bulunan güzel sanatlar fakültelerinde yer alan web tasarımı derslerinin içerikleri incelenecektir. Bununla birlikte web tasarımı dersi ile ilgili öğretim elemanlarına ve reklam ajanslarındaki uzmanların görüş ve önerilerini tespit etmeye yönelik anket uygulanacaktır. Elde edilen veriler analiz edilip, tablo şeklinde ortaya konulacak ve elde edilen veriler yorumlanacaktır. Araştırma sonucunda; eğitim kurumları, öğretim elemanları ve sektör işverenlerinin görüş ve önerilerine ve analizlere yer verilecektir.