Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKonakay, Gönülen_US
dc.contributor.authorAkdemir, Alien_US
dc.contributor.authorErgen, Banuen_US
dc.date.accessioned2017-02-08T10:28:17Z
dc.date.available2017-02-08T10:28:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationKonakay, G., Akdemir, A., Ergen, B. (2015). Üniversite öğrencilerinin akademisyen ve ebeveyn etkileşimleri ışığında liderlik modeli belirlenmesinde karizma ve entelektualite etkisinin araştırılması. İşletme Araştırmaları Dergisi. 7. 3, 205-235.en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/739
dc.descriptionAkdemir, Ali (Arel Author)en_US
dc.description.abstractTürkiye nüfusunun yaklaşık %30’dan fazlasını oluşturan ve 1980-2000 yılları arasında doğanlar Y kuşağı olarak adlandırılmaktadırlar. Y kuşağındaki gençler bağımsız, girişimci, kendilerine güven duyan, kısa zamanda başarı beklentisi içinde olan, özgürlüğü ve esnekliği seven, mikro yönetimden hoşlanmayan, bireysel yaklaşım ağırlıklı karar mekanizmaları olan, bilgi iletişiminde teknolojiyi iyi kullanan kişiler olarak tanımlanmaktadırlar. Bu çalışmada Y kuşağının oluşturduğu üniversite öğrencilerinin yoğun iletişim halinde oldukları akademisyenler ve ebeveynlerinin etkisi altında nasıl bir liderlik profili arzuladıkları, demografik değişkenler açısından liderliğin karizmatik etkisinin mi, entelektüel etkisinin mi ağırlıklı olduğu araştırılmıştır. Araştırmada verilerin analizi için faktör analizi, t testi ve Anova testleri yapılmıştır. Yapılan testler sonucunda cinsiyet ve eğitim değişkeninde farklılıklar tespit edilirken; yaş, gelir, tüketim, yöre ve ebebeylerin eğitim durumlarına göre farklılıklar bulunmamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİSARDERen_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectEntelektüaliteen_US
dc.subjectKarizmaen_US
dc.subjectY Kuşağıen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencilerien_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin akademisyen ve ebeveyn etkileşimleri ışığında liderlik modeli belirlenmesinde karizma ve entelektualite etkisinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the charisma and intellectuality effect in determining a leadership model in the light of university students’ interaction with their academicians and parentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü.en_US
dc.authoridTR41326en_US
dc.authoridTR7539en_US
dc.authoridTR154103en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage205en_US
dc.identifier.endpage235en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster