Yazar "Sezer, Nuri" için Grafik Tasarımı Koleksiyonu / Graphic Design Collection listeleme
-
1990-2013 yılları arasında afiş ve sosyal afişlerin grafik tasarım ve teknolojik açıdan incelenmesi
Yalur, Refik (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tasarımın tarihi, mağara figürlerine ve yazının başlamasına kadar dayanmaktadır. Tasarımın büyük bir parçası olan afiş ise çok yeni ve yaygın olarak kullanılmaya başlamakla beraber mazisi eski Mısırda papirüsler üzerine ... -
Grafik tasarımda görsel kültür ve görme biçimleri
Güzel, Cengiz (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)İnsan algısının tarihsel süreç içerisinde ortaya koyduğu bölgesel, ulusal gelişim ile büyüyen kültür, beraberinde değişik görme biçimleri yaratmıştır. Aslında herşey ateşi kullanmak veya yazıyı keşfetmek ile başlamadı. ... -
Kültürler arası iletişim ve afişte illüstrasyon kullanımı
Çıtav, Nermin (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Toplumlar ürettikleriyle kendi kültürlerini oluştururlar. Maddi ve manevi değerler, farklı iklimler, farklı toprak yapıları, farklı inançlar ve buna benzer etkenler birçok topluma kendi kimliklerini kazanmasını sağlamaktadır. ... -
Logo tasarımında marka algısı
Özer, Ali (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Küreselleşme ile birlikte tüketim toplumuna dönüşmemiz daha çok marka ile karşılaşmamız gerçeğini doğurmuştur. Günlük yaşantımızda sık sık bu markaların logoları görsel veri olarak zihnimize hücum etmektedir. Zihnimiz bu ... -
Okul öncesi çocuk kitaplarındaki illustrasyonların, çocuğun gelişimine etkileri
Özek, Buse (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Resimli çocuk kitapları çocuğun duygusal, fiziksel ve zihinsel gelişimi açısından önemi oldukça büyüktür. Çocuğun ilerleyen yaşlarda okuma alışkanlığı kazanabilmesi için okul öncesinde tanıştığı kitapları sevmesi önemlidir. ... -
Türk kültürüne göre çocuk hikaye kitaplarında illüstrasyon
Soydan, Kevser (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada, Türk kültürüne göre çocuk hikaye kitaplarında illüstrasyon adı altında Türk kültürünü yansıyacak hikaye kitapları ve illüstrasyonların yapılması amaçlanmıştır.1.bölümde problemin tespiti yapıldı, Araştırmanın ... -
Türkiye’deki devlet kurumlarının amblem ve logolarının toplum üzerinde uyandırdığı algı
Altunok, Osman (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Grafik tasarımın temel kaidelerinden olan amblem ve logo kavramları, toplumların, sektörlerin ve şirketlerin kendilerini tanıtmak için kullandıkları kimlikleri gibidir. Amblem ve logo, sektörlerin ürettikleri ürünleri ... -
Türkiye’deki sosyal sorumluluk kampanyalarının reklam grafiği açısından değerlendirilmesi
Yalur, Erhan (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma sivil toplum örgütleri, özel sektör ve devlet kuruluşları tarafından yürütülen; eğitim ve kazanç içerikli soysal sorumluk kampanyalarında kullanılan reklam grafiğinin tasarım ilkelerine uygunluğunu ve doğruluk ... -
Ürün ambalajı tasarımının tipografi ve renk faktörüne yansımaları
Çınar, Mehmet Sait (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ambalaj, ürün ile tüketicisi arasında diyalog kuran bir tanıtım ve iletişim aracıdır. Ürünün dilidir, tüketicisiyle konuşma şeklidir. Ambalaj, tüketiciyi satın alma eylemine hazırlar. Ürünün rakiplerinden daha fazla ... -
Yayınevlerinde kurumsal kimlik oluşturmada imaj kavramının önemi
Sarı, Mesut Memiş (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Rekabet kurallarının geçerli olduğu modern piyasa şartlarında kurumsal kimlik ve imaj başarıyı ortaya koyan en önemli araçtır. Kurumların süreklilik-lerini koruyabilmeleri sağlam bir kurumsal kimlik ve imaj'da yatar. Bu ...