Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüneş, Özlem Öncel
dc.contributor.authorGözükara, İzlem
dc.date.accessioned2023-04-28T05:16:08Z
dc.date.available2023-04-28T05:16:08Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationGüneş, Ö. Ö., & Gözükara, İ. (2019). Kurumsal itibar ile marka değeri ilişkisinde reklamın aracılık rolü. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(2), 937-948.en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3797
dc.description.abstractAmaç – Bu çalışmanın temel amacı, kurumsal itibar ile marka değeri arasındaki ilişkide reklam değişkeninin aracı rolünü oynayıp oynamadığı incelemektir. Rekabet koşullarında kurumların sadece ürünleri (mal veya hizmet) ile uzun süreli var olamayacakları gerçeğinden hareketle, kurumların sürdürülebilir kârlılık, büyüme ve varoluşları üzerinde kurumsal itibar, marka değeri ve reklamın önemli katkısının olduğu varsayılmıştır. Yöntem – Çalışmanın evreni Türkiye’deki GSM servis operatörlerinin kullanıcılarıdır. Çalışmanın örneklemini ise Türkiye’de halen faaliyet göstermekte olan üç cep telefonu servis operatöründen hizmet alan 324 kişi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri Kurumsal İtibar Ölçeği, Marka Değeri Ölçeği ve Reklam Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. GSM kullanıcılarının kurumsal itibar algısının reklam aracılığıyla marka değeri algısı üzerinde etkili olup olmadığı, yani reklamın aracı etkisi çoklu doğrusal regresyon analizi ile araştırılmıştır. Bulgular – Yapılan analizler sonucunda, kurumsal itibarın marka değeri üzerinde etkisi olduğu ve GSM kullanıcılarının kurumsal itibar algısının reklam aracılığıyla marka değeri algısını etkilediği saptanmıştır Tartışma – GSM kullanıcılarının kurumsal itibara ilişkin algı düzeyleri marka değerine ilişkin algı düzeyleri üzerinde etkili bir değişken olup kurumsal itibar ile marka değeri arasındaki bu pozitif ilişkide reklam ise aracı değişken olarak etkilidir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMelih Topaloğluen_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurumsal İtibaren_US
dc.subjectMarka Değerien_US
dc.subjectReklamen_US
dc.titleKurumsal İtibar ile Marka Değeri İlişkisinde Reklamın Aracılık Rolüen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-2466-2362en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage937en_US
dc.identifier.endpage948en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorGözükara, İzlem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster