Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYetkin Cılızoğlu, Gamzeen_US
dc.contributor.authorÇetinkaya, Ayselen_US
dc.date.accessioned2021-04-09T12:41:44Z
dc.date.available2021-04-09T12:41:44Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationYetkin Cılızoğlu, G , Çetinkaya, A . (2019). SELFIE’DEN REKLAMA: INSTAGRAM’DA E-KAYNAKLARIN PAYLAŞIMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 6 (12) , 71-106 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/42935/519429en_US
dc.identifier.issn2146-4162
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/42935/519429
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2691
dc.description.abstractDünyada ve Türkiye’de sosyal medya kullanımının giderek yaygınlaşması bu alanın reklam mecrası olarak kullanımının da yolunu açmıştır. Hedef kitlelerinin giderek sosyal medyada daha aktif hale geldiğini gören markalar, sosyal medya platformları aracılığıyla mesajlarını hedef kitleye ulaştırmaktadır. Önceleri kimliğin, yaşam tarzının ve ilgi alanlarının sunulduğu sosyal medya platformları, zamanla reklamların yeni platformu haline gelmiştir. Sosyal medyada paylaştıkları içerikler aracılığıyla geniş kitlelere ulaşan ve kendi popülaritelerini yaratan ünlüler doğmuş, bu ünlüler gerek kendilerini gerekse hesaplarını reklam mecrası olarak sunmaya başlamışlardır. Sosyal medya ünlülerinin, sosyal medya platformlarını ya da kendilerini reklam mecrası haline getirmeleri ve bu kanallar üzerinden reklam yapmaları, literatürde “influencer marketing” kavramını gündeme getirmiştir. Türkçe literatürde, “hatırlı pazarlama” ve “nüfuz pazarlaması” olarak karşımıza çıkan kavram çalışmada “etkileşimli pazarlama”, bu faaliyeti yürütenler ise “e-kaynaklar” olarak kavramsallaştırılmıştır. E-kaynakların sosyal medya hesaplarını nasıl reklam mecrası olarak kullandıklarının ve markalar ile yürüttükleri reklam faaliyetlerine dair sürecin araştırılması amacıyla çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmış ve amaçlı örneklem doğrultusunda seçilen 4 Instagram e-kaynağının 15 gün boyunca sayfaları incelenmiştir. Araştırma sonucunda e-kaynakların Instagram sayfalarını ve hikâye sayfalarını reklam mecrası olarak kullandığı ve bu süreçte doğrudan reklam içeriklerine daha çok yer verildiği görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofİstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkileşimli Pazarlamaen_US
dc.subjectE-kaynaken_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.titleSelfie’den reklama: Instagram’da e-kaynakların paylaşımları üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeFrom selfies to advertising: a study on e-source posts in the Instagramen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster