Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSerttaş, Aybikeen_US
dc.date.accessioned2019-10-29T18:00:02Z
dc.date.available2019-10-29T18:00:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1304-3846
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVME5qQTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2318
dc.description.abstractMahremiyetin, günümüz televizyon programlarında oluşturulan yapay özel alan algısı ile ifşa edildiği ve televizyon programlarının içeriği ile birlikte kavramın alımlamasının da dönüşüm geçirdiği savından yola çıkan çalışmanın ilk bölümünde, mahremiyet kavramını tanımlamak üzere literatür taraması yapılmış ve kavramın göreceliliği bir kez daha onanmıştır. İkinci bölümde televizyon programları başlığı altında, televizyon izlemenin izleyici için neden bir ihtiyaç olduğu sorusuna yönelik kuramlardan bahsedilmiş ve televizyonun bir kamusal alan olma işlevine değinilmiştir. Sonuç olarak, mahremiyetin izleyiciler için ayrı, televizyon programlarındaki katılımcılar için ayrı anlama geldiği, televizyondaki kamera etkisine rağmen katılımcıların kendilerine göre mahrem olanı paylaşmayı, bazı psikolojik ve sosyolojik itkilerin de etkisiyle doğal bir davranış olarak gördükleri, öte yandan izleyicilerin televizyondaki mahremiyet ifşasını ağır bir şekilde eleştirdikleri; kısacası kamera önünde olmak ve olmamak durumlarında mahremiyet anlayışının değiştiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe first part of the study admits the fact that privacy is disclosed via artificial personal field sense created in contemporary TV shows and the argument that the reception of the concept as well as the contents of the TV shows have transformed. Therefore, a literature search is conducted for the study to describe privacy and the relativity of the term is once again confirmed. The second part of the study includes theories about why watching TV is a necessity for the audience and the function of TV as a public space under the title of TV shows. As a result, the definition of privacy is found out to vary whether the participant is an audience or a TV show guest. It was observed that despite the impact of the camera on TV shows, the participants considered sharing their personal and private experiences as if it was a natural behaviour under the influence of some psychological and sociological impulses, while, the viewers criticized the privacy issue on TV severely. In short, it has been concluded that the concept of privacy varies whether or not the participant is in front of the camera.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAkdeniz İletişimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleTürk Televizyonlarında Yayınlanan Gündüz Kuşağı Programlarında Mahremiyetin Dönüşümüen_US
dc.title.alternativeTransformation of Privacy in Daytime TV Shows Broadcasted on Turkish TV Channelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage27en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorSerttaş, Aybikeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster