Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGaniz, Selahattinen_US
dc.contributor.authorKoç, Elifen_US
dc.date.accessioned2016-02-18T13:32:52Z
dc.date.available2016-02-18T13:32:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationKoç, E. (2013). Türkiye'de markalaşmış ürünlerin ambalaj ve tasarımlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/116
dc.description.abstractTüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de ambalaj ve ambalaj sektörünün günlük yaşamımızdaki yeri çok önemlidir. Ticari yönden ele aldığımızda piyasadaki pazar payı da çok büyüktür. Ambalaj günlük yaşamın neredeyse her alanında işlevsel boyutlarıyla yaygınlık gösterir. Özellikle ünlü markaların markalaşma sürecini tamamladıktan sonra ambalajlarında markaya bağlı kimliklerini görsellerinde açıkça görmek ve izlemek mümkündür. Bir ürünün markalaşması uzun yıllara yayılan bir geçmişe, kitleler üstündeki güvene bağlı olarak oluşan süreçle doğru orantılıdır. Bu bağlamda her ürünün markasına ve kendine özgü bir görselliğini de içeren bir yerleşik kimliği oluşur. Grafik tasarım açısından düşünüldüğünde ilerleyen zaman dilimleri içerisinde grafiğin değişen yüzü ambalajların görsellerinde de temel tasarımlarına paralel olarak revizyondan geçilerek güncellemesi gerekebilir. Ülkemizde Kurukahveci Mehmet Efendi buna örnek olarak gösterilebilir. Bu tez çalışmasında ambalajın tanımı ve onun temel ilkeleri günümüze değin tarihsel süreç içinde incelenirken günümüzde de dünyadaki ambalaj olgusu ile kıyaslandığında ülkemizde ambalajın geldiği nokta ve gelişim aşamaları örnek verilerek incelenmiştir. Ambalajın niteliklerine göre içerdikleri fonksiyonları, iletişimdeki hedef kitle faktörü, ambalajların sınıflanması, ambalajlamada malzeme çeşitliliği, zorluklar, saklama, koruma, taşıma, paketleme, üretim - tüketim sürecinin ambalaja yansıyan faktörleri ve çözümleri vs. detayları ile incelenerek çalışmanın içinde doğru sıralamayla yer aldı. Türkiye'de markalaşmış ürünlerin titiz bir seçim yapılarak görsel örnekleri üstünde yapılan incelemede geçirdiği evreler, nitelikleri ve grafik tasarım özellikleri ayrı ayrı incelenerek irdelendi.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAmbalajen_US
dc.subjectAmbalajın Tarihi ve Tasarımı Sürecien_US
dc.subjectMarkalaşmış Ürün Ambalajlarıen_US
dc.titleTürkiye'de markalaşmış ürünlerin ambalaj ve tasarımlarının incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarım Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorKoç, Elifen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster