Kurumsal kimlik çalışmalarının görsel etkisi
Künye
Erdem, N. (2015). Kurumsal kimlik çalışmalarının görsel etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Özet
Küresel dünyada yaşanan rekabet günümüz ekonomisinde, kurumların öne çıkabilmek için bir arayış içine girmesine neden olmuştur. Kurumlar bu rekabet piyasası içinde geri kalmamak, hedef kitlesine: daha kolay ulaşmak, kendilerini tam ifade edebilmek, onların sadakatini kazanmak ve memnuniyetini sağlamak için profesyonel çözüm arayışı içine girmiştir. Bu nedenle kurum kültürünü, imajını, görsel bir kimlikle bir bütün halinde sunan kurumsal kimlik çalışmaları büyük bir önem kazanmıştır. Hızla büyüyen dünya endüstrisinde çoğalan kurumlar toplum içerisinde farklılıklarını ifade etme ihtiyacı hissetmişlerdir. Bu ihtiyacın akabininde kurumsal kimlikle ilgili çalışmalar 1950'li yıllarda isimlendirme, logo tasarımı, stil ve görsel kimlik alanlarında başlamış, 1970 ve 1980'li yıllarda bu kavram genişletilmiş ve içerisine kurumsal davranış ve kurumsal iletişim kavramları eklenmiştir. 1990'lı yıllarda Uluslararası Kurumsal Kimlik Birliği'nin kurulmasıyla hem akademik çevrede, hem de sektörde daha fazla kabul görmeye başlamıştır. Kurumsal kimlik çalışması; kurumun kim veya ne olduğu, gelecekteki amaç ve hedeflerinin neler olduğu, ne tür bir yapıya ve yönetim anlayışına sahip olduğu ve hedef kitlesine ile çalışanlarına nasıl davrandığı konularını içermektedir.