Bir markanın algılanmasında grafik tasarımın rolü
Künye
Sakız, E. (2015). Bir markanın algılanmasında grafik tasarımın rolü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Özet
Tasarım, günümüzde hemen her alanda yer edinmiş önemli bir olgudur ve bir çok dalda ele alınmıştır. Grafik tasarım da, bunun bir boyutudur. Grafik tasarım, bir çok alanda etkili olmuş ve disiplinlerarası bir unsur haline gelmiştir. Özellikle günümüzde artmış olan rekabet ortamında önemli bir yere sahip olan grafik tasarım, bir firma veya markanın tanınırlığı ve algılanması konusunda da oldukça önemlidir. Bu çalışmada, oldukça kapsamlı bir konu olan marka ve markayla ilişkili kavramlar araştırılarak, son bölümde derinlemesine görüşme yöntemi ile farklı mecralarda bir markanın algılanmasında, tasarım unsurlarının ve grafik tasarımın rolü incelenmiştir. Çalışmanın araştırma kısmında, soru cevap uygulamasına yer verilerek derinlemesine görüşme ile şirketlerin ve farklı mecraların uygulamada neleri neden yaptığı irdelenecektir.