AB’de fikirsel sosyalleşme süreci
Künye
Tanıl, G. (2011). AB’de fikirsel sosyalleşme süreci. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 1.1., 29-41.Özet
Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği kurumlarında çalışan ulusal temsilcilerin sosyal öğrenme süreçlerine ışık tutmaktır. “Sosyal öğrenme süreci” şeklinde nitelenen olay, ulusal temsilcilerin AB kurumlarındaki görevleri süresince öğrendikleri yeni fikirleri, normları, çalışma ve karar alma yöntemlerini, ve bunların sonucunda değişen çıkarları ile rol ve kimlik anlayışlarını kapsamaktadır. Bu araştırmanın deneysel çalışma boyutunda Avrupa Parlamentosu’nda görevli olan Türk kökenli bir Alman milletvekili ile yapılan röportaj çerçevesinde sorulan sorular ile “sosyal öğrenme” süreçleri ve yöntemlerinin deneysel olarak test edilmesi amaçlanmaktadır. Bu deneysel çalışma sonucunda elde edilen veriler sosyal yapısalcı teorinin soyut olması ve test edilememesi yönündeki eleştirileri karşılayacak ve böylelikle bu teoriye önemli bir deneysel katkı sağlayacaktır.