Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBolat, Nurselen_US
dc.contributor.authorTaşkıran Öncel, Nurdanen_US
dc.date.accessioned2016-04-28T10:15:51Z
dc.date.available2016-04-28T10:15:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationBolat, N. ve Taşkıran Öncel, N. (2013). Reklam ve algı ilişkisi: Reklam metinlerin alımlanmasında duyu organlarının işlevleri hakkında bir inceleme. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 6.1, 49-70.en_US
dc.identifier.issn1307-5063en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/388
dc.descriptionBolat, Nursel (Arel Author)en_US
dc.description.abstractİnsanların çevreleri ile bağlantı kurmaları, ihtiyaçlarını karşılamaları, yaşamlarını sürdürebilmeleri için duyu organlarına ve duyu organları aracılığı ile edindikleri algılara ihtiyaçları vardır. İnsanın dış dünya ile etkileşimine açılan yegâne pencere insanlarda bulunan algı kapıları konumundaki duyu organlarıdır. ‘Beş duyu organı’ olarak bilinen algı kapıları insanın hem etkileme hem etkilenme aracı olarak işlev görmektedir. Özellikle insan psikolojisinin zaaflarından, tatma, dokunma, işitme ve koku alma, görme hassasiyetinden ve estetik merakından kaynaklanan bu bilinçdışı gerçeklik özellikle tecimsel alanda aracılar tarafından profesyonelce kullanıldığını söylemek yanlış olmaz. Bu alandaki ajanların başında reklâm verenler ve dolayısıyla reklâm ajansları gelmektedir. Bu çalışmada reklâmın tanımlanmasından, algı kavramı ve duyu organlarının dış dünyanın algılanmasındaki etkileri üzerinde durularak algının reklâmla olan bağlantısı, reklâmların duyu organlarına seslenmesi ve reklâmcıların bunu tüketiciler üzerinde kullanma nedenleri işlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBeykent Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofBeykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnsan Algısıen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectDuyu Organlarıen_US
dc.titleReklam ve algı ilişkisi: Reklam metinlerin alımlanmasında duyu organlarının işlevleri hakkında bir incelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı.en_US
dc.authoridTR38561en_US
dc.authoridTR12451en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.endpage70en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster