Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArtıran, Murat
dc.date.accessioned2023-04-26T09:58:01Z
dc.date.available2023-04-26T09:58:01Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationArtıran, M., Ceren Er, A., & Artıran, H. M. (2019). Özel Eğitim Öğretmenlerinde Negatif Düşüncelerin Tükenmişlik Düzeyi ve İş Doyumu ile İlişkisi. Ilkogretim Online, 18(4).en_US
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.639401
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3770
dc.description.abstractBu araştırmada özel eğitim öğretmenlerinin olumsuz otomatik düşüncelerinin iş doyumu ve tükenmişlik üzerindeki rolü incelenmiştir. Çalışma, İstanbul ilindeki okullarda çalışan 287 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Örneklem kolay örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Çalışma betimsel ve niceliksel araştırmadır. Tükenmişlik düzeyini belirlemek Maslach Tükenmişlik Ölçeği, iş doyum için Minnesota İş Doyum Ölçeği ve olumsuz otomatik düşünceleri belirlemek için Otomatik Düşünceler Ölçeği kullanılmıştır. Veriler değerlendirilirken T-Test, ANOVA, korelasyon ve regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre öğretmenlerin olumsuz otomatik düşüncelerinin, tükenmişliklerini artırdığı ve iş doyumlarını azaltığı bulgulanmıştır. Sonuçlar incelendiğinde katılımcıların, cinsiyet, medeni durum, mezuniyet durumu ve ekonomik durum değişkenlerine göre tükenmişlik düzeyilerinin anlamlı şekilde farklılaştığı; cinsiyet, yaş, mezuniyet durumu ve ekonomik durum değişkenlerine göre iş doyumlarının anlamlı şekilde farklılaştığı ve cinsiyet, yaş, hizmet süresi, mezuniyet durumu ve ekonomik durum değişkenlerine göre olumsuz otomatik düşüncelerinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSinan Olkunen_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.identifier.doi10.17051/ilkonline.2019.639401en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel Eğitimen_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.subjectİş Doyumuen_US
dc.subjectOtomatik Düşünceleren_US
dc.titleÖzel Eğitim Öğretmenlerinde Negatif Düşüncelerin Tükenmişlik Düzeyi ve İş Doyumu ile İlişkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentFen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-1996-024Xen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2027en_US
dc.identifier.endpage2040en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorArtıran, Murat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster