dc.contributor.author | Kahraman, Elif | en_US |
dc.date.accessioned | 2021-04-13T09:26:48Z | |
dc.date.available | 2021-04-13T09:26:48Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | Kahraman, E . (2019). TÜRKİYE BURSLARI İLE İSTANBUL’A EĞİTİME GELEN ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE’YE AŞİNALIKLARI İLE TÜRKİYE İMAJI VE KİŞİLİĞİ ALGISI İLİŞKİSİ . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 6 (13) , 67-112 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/47264/595561 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-4162 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/47264/595561 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12294/2697 | |
dc.description.abstract | Küreselleşme ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeler siyasal iletişim kavramını siyasetin ve siyasilerin tekelinden çıkarmış ve siyasal iletişim kavramı halkların ülkelerle olan etkileşiminin temel unsuru haline gelmiştir. Bunun neticesinde, ülke markası kavramı literatüre dahil olmuş ve önem kazanmaya başlamıştır. Ülke markasını oluşturan öğelerden bir tanesi de eğitimdir. Türkiye Bursları Türkiye Cumhuriyeti tarafından yabancı öğrencilere verilen ve şu ana kadar binlerce öğrenciyi kapsayan bir burs programıdır. Türkiye Bursları’nı ve genel olarak eğitimi siyasal iletişimin bir unsuru olan ülke markası üzerinden ele almak önemlidir. Bu çalışmada Türkiye bursları ile İstanbul’a yüksek öğrenim amacıyla gelen öğrencilerin bu ülkeye aşinalıkları ile Türkiye‘nin imajı ve kişiliği algılarının arasındaki ilişki incelenmiştir. Ülke markasının oluşumundaki temel öğelerden biri olan ülke imajının ölçümlenmesinin önemi ise giderek artmaktadır. Bu çalışmada 4 Boyutlu Ülke İmajı Ölçeği ve Ülke Kişiliği Ölçeği kullanılarak İstanbul Üniversitesi’nde Türkiye Bursları ile eğitim gören öğrencilerin Türkiye imajı ve kişiliği algısı ölçümlenmektedir. Bu çalışmada öğrencilerin Türkiye’nin imajı ve kişiliği ile ilgili algıları ile Türkiye’nin diline, kültürüne ve halkına olan aşinalıkları arasındaki ilişki ortaya konmaktadır. Araştırma sonucunda Türk etnik kökenine sahip olan kişilerin Türkiye’ye daha fazla aşina oldukları ortaya çıkmıştır. Türk kültürüne, Türkçe’ye, Türklere aşinalık durumunun ülke imajına etkisi bulunmadığı değerlendirilmektedir. Ülkeye aşina olan öğrencilerin ülkeyi işlevsel ve normatif açıdan olumlu değerlendirdikleri ve böylece ülkede daha fazla yaşandıklarında burada kalma isteklerinin arttığı gözlemlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi | en_US |
dc.relation.ispartof | İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Siyasal İletişim | en_US |
dc.subject | Ülke İmajı | en_US |
dc.subject | Ülke Kişiliği | en_US |
dc.subject | Türkiye Bursları | en_US |
dc.subject | Ülke Markası | en_US |
dc.title | Türkiye bursları ile İstanbul’a eğitime gelen öğrencilerin Türkiye’ye aşinalıkları ile Türkiye imajı ve kişiliği algısı ilişkisi | en_US |
dc.title.alternative | The relationship between the familiarity of ‘Turkiye scholarships’ students with Turkey and its country image and personality perceptions | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-8142-3624 | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 13 | en_US |
dc.identifier.startpage | 67 | en_US |
dc.identifier.endpage | 112 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi | en_US |
dc.institutionauthor | Kahraman, Elif | en_US |