Alman Basınında İnşa Edilen Türk Kadını İmajı: "Speigel Online International" Örneği
Citation
Özdemir, E . (2015). Alman Basınında İnşa Edilen Türk Kadını İmajı: "Speigel Online International" Örneği . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 4 (8) , 83-113 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31614/376166Abstract
“Alman Basınında İnşa Edilen Türk Kadım İmajı: Spiegel Online International Örneği” başlıklı çalışmada, Alman basınındaki Türk kadım imgesinin küreselleşen dünyada nasıl inşa edildiğinin anlaşılabilmesi amacıyla, Spiegel Online International (Almanya) gazetesi, 2011 yılının “temmuz, ağustos, eylül, ekim, kasım ve aralık” ayları boyunca “Türk kadını imajı” açısından ve “makro ve mikro yapı” şeklinde iki temel çözümleme üzerine kurulmuş olan Van Dijk’in söylem analizi kuramına dayalı olarak değerlendirilmektedir. Bu şekilde, bu çalışmada, Alman basınında Türk kadını imgesi aktarılırken, sahip olunan “ideolojik yapının” ne tür mesajlar aracılığıyla iletildiği ve bu mesajların iletisinde kullanılan “söylem ve imgelerin” nasıl seçildiği ve bu aktarım sonucunda, incelenen gazete metinlerinin okurunun bu olayı algılama şeklinin ne yönde olduğu anlaşılabilmektedir. Ayrıca, bu değerlendirme, imgebilim, söylem analizi yöntemi gibi farklı alanlardan faydalanılarak yapılmış ve bu tutumla, çalışmaya disiplinler arası bir boyut kazandırılmıştır. Yabancı basından Spiegel Online International (Almanya) gazetesindeki Türk kadını ile ilgili haberler ve bu haberlerde kullanılan imajlar, altı ay süreyle takip edilerek, Alman basınında, küresel dünyada “Türk ve Türk kadını” deyince ne akla geliyor, bu kelime hangi söylemler ve imgelerle tanımlıyor anlaşılabilmekte ve Türk imgesinde, geçmişten bugüne ne gibi değişimler yaşanmış gözler önüne serilebilmektedir.
Source
İletişim Çalışmaları DergisiVolume
4Issue
8URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31614/376166https://hdl.handle.net/20.500.12294/2665