Armağan Ekonomisi ve Medya Kurbanları
Citation
Morva, O . (2012). Armağan Ekonomisi ve Medya Kurbanları . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 1 (1) , 13-32 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31606/357191Abstract
Bu çalışma, medya kuruluşlarının izlenirlilik uğruna bireyleri nasıl fiziksel ya da duygusal şiddete maruz bıraktığı ve hatta kimi zaman hayatlarını kaybetmelerine yol açtığı konusuna ışık tutmaktadır. Çalışmada, günümüz piyasa ekonomisinin tersi bir ekonomi sistemi olarak armağan ekonomisinin ilkeleri ele alınmakta, piyasa ekonomisi ile benzerlik ve ayrılıkları ortaya konmaktadır. İnsanoğlunun armağan değiş tokuşunun taraflarından biri olarak Tanrı’ya sunduğu armağan bağlamında kurban kavramına değinildikten sonra medyanın izlenirlilik uğruna kurban ettiği bireyler üzerinden bir çözümlemeye gidilmektedir. Çalışma, piyasa ekonomisi kurallarına uygun bir biçimde, kar odaklı olarak yapılanan medya kurumlarının, bu amaç doğrultusunda bireylere verebildiği zararı gözler önüne sermeyi amaçlamaktadır.