Başlık için Turizm ve Otel İşletmeciliği Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-18
-
Empirical Analysis of Crisis Management Practices in Tourism Enterprises in Terms of Organizational Learning
(2017)Bu çalışmada, işletmelerde kriz yönetimi uygulamalarının örgütsel öğrenme üzerindeki etkileri açısından ampirik olarak analizinin yapılması amaçlanmıştır. Türkiye'deki otel işletmelerinin, yaşadıkları krizlere nasıl tepki ... -
Farklı milletlerden turistlerin Türk mutfağına ilişkin görüşlerinin saptanması üzerine bir çalışma
(Yaşar Üniversitesi, 2013)Bir ülkenin mutfak kültürü o ülkeyi ziyaret eden yabancı turistlerin tatil deneyimleri içerisinde önemli yer tutmaktadır. Bu nedenle farklı milletlerden ülkemize gelen turistlerin Türk mutfağına ilişkin görüşleri hakkında ... -
Hava Limanı Restoranlarında Hizmet Kalitesinin Önem Performans Analiziyle Değerlendirilmesi
(2014)Günümüzde gelirlerdeki artış, kentleşme, çalışma ve eğitim sebebiyle azalan zaman gibi sebeplerden dolayı restoranlarda yemek yiyenlerin ve buna bağlı olarak da restoranların sayısı da her geçen gün artmıştır. Dolayısıyla ... -
İstanbul’daki konaklama işletmelerinin rekreasyon faaliyetlerinin değerlendirilmesi
(AJIT-e, 2012)Rekreasyon faaliyetleri gerek konaklama işletmelerinde kalmakta olan gerekse işletmeyi günübirlik kullanmak isteyen misafirler için işletmenin kalitesini, imajını ve çekiciliğini ifade etmektedir. Aynı zamanda rekreasyon ... -
Konaklama işletmelerinde pazarlama iletişimi açısından yeni bir uygulama: sosyal paylaşım siteleri ve misafir ihtiyaçları
(2013)Günümüzde dünya genelinde pek çok işletme sosyal ağlar aracılığı ile potansiyel ve fiili müşterilerine ulaşmaya çalışmaktadır. Sosyal ağları pazarlama aracı olarak kullanan işletmelerden biri de konaklama işletmeleridir. ... -
Mobile marketing communication in tourism: a case study from Turkey
(JASSS, 2013)In recent years mobility has played important role in our life as a natural consequence of rapid changes in technology. Mobile devices are indispensable for our life like that mobile phones standing first on the list and ... -
Müşterilerin Restoran Seçimlerini Etkileyen Faktörler: İstanbul Örneği
(2014)İnsanların sadece beslenme ihtiyaçlarını değil aynı zamanda birlikte olma, rahatlama, sosyalleşme gibi ihtiyaçlarını da karşılayan restoran işletmeleri yoğun rekabet ortamında varlıklarını devam ettirebilmek ve ayakta ... -
Positioning of campuses in terms of satisfaction: A research on Marmara University
(International Association of Social Science Research - IASSR, 2013)The aim of the study is to determine university students' satisfaction levels on the infrastructure and education level of the university and also to identify how they position different campuses of the university regarding ... -
Rekreasyon-Animasyon Hizmetlerinin Sınıflandırılması Ve Otel İşletmelerindeki Öneminin Değerlendirilmesi
(2017)Turizm endüstrisinde hizmet veren otel işletmelerinin organizasyonel yapıları içinde rekreasyon ve animasyon hizmetlerinin değerlendirilmesi, eğlence hizmetlerine gösterilen ilginin artması ile birlikte daha da önem ... -
Restoran işletmelerinde müşteri şikayetleri ve şikayete ilişkin davranışlar
(Paradoks, 2013)Restoran işletmeleri için şikayet, işletmenin müşterilerini uzun süre elinde tutması, karlılığını arttırması ve imajı açısından son derece önemlidir. Bu çalışma müşterilerin restoran işletmelerinde karşılaştıkları sorunları, ... -
Restoran İşletmelerinin Yenilik Uygulama Durumları: İstanbul’daki Birinci Sınıf Restoranlar Üzerine Bir Çalışma
(2017)Birbirine benzer ürünler üreten çok sayıda işletmenin varlığı bu işletmeleri, müşterilerinin karşısına farklı olan mal ve hizmetlerle çıkartmak zorunda bırakmıştır. Bazı endüstrilerde bu değişimi yakalamak kolay olmakla ... -
Role of internet demand as source of information in customer decision marketing and suggestions for hotels
(Adnan Menderes University, 2011)At the present day, all types of business which producing good and services use information technology and especially internet effectively based on modern marketing. Thereby, business achieve own purpose easily, at the ... -
Sağlık Çalışanlarının Kalite Belgelendirme Sürecine İlişkin Görüşleri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, 2019)Sağlık Çalışanlarının kaliteye ilişkin algılarının ve bu algıyı etkileyen etmenlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel tasarımda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Ankara ilinde kalite belgesi alan ... -
Teknolojik bir yenilik olarak QR kodlarının otel işletmelerinde benimsenme durumu
(Gazi Üniversitesi, 2013)… -
Üçüncü yaş turistlerinin otellere bağlı restoranlarında yiyecek ve içecekler ile ilgili karşılaştıkları sorunlar
(Balıkesir Üniversitesi, 2014)Problem Durumu: Tüm dünyada 50 yaş üzerindeki bireylerin sayısı gittikçe artmaktadır ve bu grup turizm endüstrisinde üçüncü yaş turisti olarak isimlendirilmektedir. Söz konusu grup yaşam sürelerinin uzaması, boş zamanlarının ... -
Y Jenerasyonunda Sözsüz İletişim Yöntemi Olarak Gösterişçi Tüketim Kullanımıyla İlgili Deneysel Bir Çalışma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Bu çalışma içerisinde günümüzde kullanımı istikrarlı bir şekilde artış gösteren lüks tüketim ürünleri sözel olmayan iletişim bakış açısından ele alınmıştır. Karşı cinse mesaj verme (sinyalleşme) aracı olarak lüks ürünlerin ... -
Y kuşağı turistlerin destinasyon imaj algıları üzerine bir araştırma
(2013)Bu çalışma, kendinden önceki ve sonraki kuşaklardan farklı özellikler gösteren Y kuşağı turistlerin tatil yerlerine karar vermeleri üzerine destinasyon imajını oluşturan faktörlerin etkisini saptamak ve Y kuşağı turistlerin ... -
Yerel Yöneticilerin Bölge Turizmine Yönelik Düşünceleri Üzerine Bir Araştırma: Artvin - Arhavi Örneği
(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2020)The aim of the study is to determine the thoughts of local administrators, who are active in Arhavi destination, about tourism in the region and to determine their contribution to tourism industry. The data obtained by ...