Marka imajının alışveriş merkezi sadakatine etkisi
Künye
Dinçer, H. (2014). Marka imajının alışveriş merkezi sadakatine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Özet
Günümüz modern toplumları için marka ve marka imajı vazgeçilmez derecede önem taşımaktadır. Marka, önceleri tüketicilerin sadece aldıkları ürünün kalitesini yani ürünün benzer ürünlerden farklılığını ortaya koyması için yapılan bir ayrıştırma nedeni iken, günümüzde markanın birçok imaj bileşenleriyle tüketicilerin yaşamlarının her alanına giren her türlü algı yansımasını da beraberinde getirdiği görülmektedir. Günümüzde alışveriş merkezleri, tüketimin daha rahat yapılması üzerine planlanan büyük mağazaları içine alan devasa binalar olarak tasarlanmıştır. Alışveriş merkezleri modern insanların yaşamlarını kolaylaştıracak düzlemde planlanarak yapılmıştır. Kolay, pratik ve hızlı tüketimin; modern, estetik değerleri göz önüne alarak tasarlanması alışveriş merkezlerinin bir özelliği olarak karşımıza çıkmaktadır. Tüketicilerin alışveriş merkezlerini tercih etme nedenleri oldukça çeşitlilik göstermektedir. Alışveriş merkezleri tüketicilerin zamanlarını sıkılmadan harcamak üzere alternatif faaliyetleri de içerisinde barındırmaktadır. Eğlence ve kültürel faaliyetlerinin de bir arada bulunduğu, iklimlendirme ve havalandırma sistemiyle mevsimsel zorlukların yaşanmadığı, yemek yerleri, kafeteryaları ve çeşitli mağazaların iç içe olması sebebiyle çok çeşitlilik sağlanmaktadır. Bu çalışmanın birinci bölümünde marka ve markalaşmanın tanımlarına yer verilmiş, ikinci bölümde ise imaj ve marka yönetimi üzerinde literatür çalışması yapılmıştır. Üçüncü bölümde alışveriş merkezi ve sadakat üzerinde durulmuş ve son olarak dördüncü bölümde ise marka imajının alışveriş merkezi sadakatine etkisi üzerine bilimsel bir araştırma değerlemesi yapılmıştır.