Güncel Gönderiler: İşletme Yönetimi Koleksiyonu / Business Administration Collection
Toplam kayıt 106, listelenen: 1-20
-
Türkiye'de kamuoyu araştırmaları yapan şirketlerin anket tasarımında yaptıkları hatalar
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Türkiye'de 1960'lı yılların ortalarından itibaren ortaya çıkmaya başlayan ankete dayalı araştırmalar yapan kamuoyu araştırma şirketleri günümüze kadar çalışmalarına devam ederek Türkiye kamuoyunun önemli unsurlarını haline ... -
Türk lojistik sektöründe Freight forwarder firmalarının denizyolu taşımacılığında işlevi ve uygulama örneği
(2015)Lojistik anlayışı malzemenin istenen zaman da, istenen yere, uygun fiyatlar ile en güvenli şekilde teslim edilmesinden geçmektedir. Tam da bu nokta da işletmeler, rekabet avantajı sağlayabilmek, ana faaliyet alanına ... -
Stratejik politik pazarlama, Y kuşağına yönelik politik pazarlama stratejlerinin geliştirilmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Demokratik yönetim ve devlet yaşam tarzının ayrılmaz unsuru olan siyasal partilerin programlarının seçimler öncesi hedef seçmen kitlesine belli strateji ve politikalarla anlatımı ve desteğinin alınması giderek önem ... -
Ortaöğretim kurumlarında insan kaynakları yönetimi ve bir uygulama (MEV Koleji Özel Basınköy Okulları)
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın genel amacı; Ortaöğretim kurumlarında insan kaynak-ları yönetimi ilkelerini, felsefesini ortaya koyarak önemini vurgulamaktır.Bu araştırmanın ilk beş bölümünde veri, tarama modeli kullanılmıştır. İnsan ... -
Turizm sektöründe çalışanların kuşak farklılıklarına olan algılamaları ve bir araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Dünya genelinde ekonomik ve sosyal hareketlerle oluşmuş zaman aralıklarına jenerasyon denmektedir. Yetişme tarzları ve içinde bulundukları ortam değişikleri nedeniyle 'kuşak' olarak da adlandırılan jenerasyonlar arasında ... -
Yerel yönetimlere yönelik liderlik modelinin geliştirilmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)' Yerel Yönetimlere Yönelik Liderlik Modelinin Geliştirilmesi' adlı tez çalışmasında, belediyelerde faaliyet gösteren on dört meclis üyesi ile görüşülmüştür. Bu meclis üyelerinden on tanesi İstanbul'dan, bir tanesi Erbaa'dan, ... -
Yöre değerleri merkezli turizm politikalarının geliştirilmesi : Edirne ili örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Turizm'in geçmişten günümüze kadar gelen tüm ülkelerin gelişmesinde en önemli faktör olduğu bilinen bir gerçektir. Turizm sayesinde ülkelere sağlanan ekonomik katkılar ülkelerin kalkınması amacıyla önemli bir faktör olmuştur. ... -
Sosyal medya kullanımının inovasyon, bireysel yaratıcılık ve çalışan performansına etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)İnternet teknolojisinin gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte, sosyal medya kullanımı da gelişmektedir. Katılımcılar sosyal medya kanallarında, herhangi bir eğitime ya da teknik bilgiye ihtiyaç duymadan, farklı formatlardaki ... -
Hizmetkar liderliğin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisi : Beşiktaş Belediyesi çalışanları üzerinde bir araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, hizmetkâr liderlik ile örgütsel vatandaşlık arasındaki ilişkiyi ortaya koyarak; örgütsel vatandaşlık davranışının ortaya çıkmasında hizmetkâr liderlik algısının katkısını tanımlamaktır. Yapılan çalışmada, ... -
Geleneksel işletmecilik modellerinin yeşil işletmecilik modellerine dönüştürülmesi : Akçansa uygulaması
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Kaynak kıtlığı ve çevre intikali konusunda günümüzde yaşanan toplumsal sıkıntılarda, işletmeler giderek sürdürülebilirlikle ilgili tartışmaların merkezinde bulunmaya başladılar. Kurum ve kuruluşların, gelecek nesillerin ... -
Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Girişimcilik; dört üretim faktörü olarak bilinen, emek, sermaye, teknoloji ve doğal kaynakların bir araya getirilerek mal veya hizmet üretme sürecini kapsar. Girişimci ise; mal ve hizmet üretmek üzere, pazardaki fırsatları ... -
Türkiye’de lojistik sektörünün gelişimi ve örnek uygulamaların incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Gün geçtikçe daha çok duyulmaya başlanan küreselleşme (globalleşme) tabiri, ulusal sınırların önemini azaltmak ve uluslararası bağları artırmak suretiyle dünyayı oldukça küçük bir hale, adeta global bir köye çevirmiştir. ... -
Türkiye'de KOBİ'lerin gelişimi ve yeri, KOBİ'lere sağlanan teşvik ve desteklerin ürün kalitesi, ürün yeniliği ve karlılık üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Afyonkarahisar küçük sanayi sitesi örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ülkemizde de, KOBİ'lerin ekonomi, istihdam ve istikrardaki büyük etkisi görülmüş, bu konuda bazı yasal ve kurumsal düzenlemelere gidilmiştir. Sosyo-ekonomik açıdan bu denli ekonomik birimler oluşunun fark edilişi, gelişmiş ... -
Özel ortaöğretim kurumlarında pazarlama yönetimi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bilimsel ve teknik alanda ilerleyebilmek, dünyada söz sahibi olabilmenin temel koşuludur. Bu da bireylerin yetiştirilmesiyle, kaliteli ve etkin bir eğitimle söz konusu olabilir. Avrupa Birliğine üye olma çabaları içerisindeki ... -
Okul öncesi özel eğitim kurumlarında pazarlama yönetimi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Hizmet pazarlaması, pazarlamanın en çok üzerinde durulan faaliyet alanlarından biridir. Küreselleşme ve beraberinde rekabet, bir hizmet çeşidi olan eğitim sektörünü de etkilemiş ve pazarlama plânlaması kavramı, eğitim ... -
Organizasyonlarda algılanan örgütsel adalet ile çatışma ilişkisi ve bir araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Örgütsel adalet ile ilgili yapılan tüm çalışmalar bu kavramın,işletmeler ve çalışanlar açısından önemini ortaya koymaktadır. Günümüz çalışanları, iş yerlerinde sıklıkla adaletsizliğe maruz kalmaktadır. Çatışma kavramı ise ... -
Mentorluk ile bireysel kariyer arasındaki ilişki
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırma, mentorluk ile bireysel kariyer arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla gerçekleştirilmektedir. Çalışanların, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, meslek, medeni durum, çocuk sahibi olup olmama durumu, yöneticisinin ... -
Marka imajının alışveriş merkezi sadakatine etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Günümüz modern toplumları için marka ve marka imajı vazgeçilmez derecede önem taşımaktadır. Marka, önceleri tüketicilerin sadece aldıkları ürünün kalitesini yani ürünün benzer ürünlerden farklılığını ortaya koyması için ... -
Lisansüstü programlarda program tercih nedenlerinin grup uyumuna etkisinde algılanan hizmet kalitesi açıklayıcılığı
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Üniversite tercih nedenleri, yükseköğretim kurumlarında eğitim kalitesinin artırılması konusunda son derece kritik bir bilgi kaynağı olarak değerlendirilmektedir. Teknolojinin hızla artan gelişimi; bilgi erişimi ve bilgi ... -
İhracatçı birliklerinin muhasebe sisteminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri ile bir yönetmelik önerisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, İhracatçı birliklerinin mali yapılarında oluşan aksaklıkların tespit edilmesi, tespit edilen aksaklıkların çözümü için gerekli önerilerin ve düzeltici eylemlerin hayata geçirilmesidir. Bu eylemleri ...