Çocuklar ve ergenler için empati ölçeği Türkiye geçerlik ve güvenirlik çalışması
Künye
Gürtunca, A. (2013). Çocuklar ve ergenler için empati ölçeği Türkiye geçerlik ve güvenirlik çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Özet
Bu araştırmanın amacı çocuk ve ergenlerde empatiyi ölçmek için Bryant (1982) tarafından geliştirilen Çocuklar ve Ergenler İçin Empati Ölçeği?nin geçerlik ve güvenirliğini inceleyerek Türkiye?de kullanılabilirliğini değerlendirmektir. Çalışma, ilköğretime devam eden 8 yaş (n = 103), 9 yaş (n = 112), 10 yaş (n = 206), 11 yaş (n = 249), 12 yaş (n = 162), 13 yaş (n = 146) ve 14 yaşında (n = 165) olmak üzere toplam 1143 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin 572?si kız, 571?i erkektir. Ölçme aracının güvenirliği test- tekrar test ve Kuder Richardson 20 formülünden yararlanılarak test edilmiştir. Ayırdecilik puanı yeterli olmayan maddeler ölçekten çıkarıldıktan sonra güvenirlik için hesaplanan KR 20 değeri 0,70; test-tekrar test yöntemi ile hesaplanan Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ise 0,76 olarak bulunmuştur. Ölçeğin geçerliği için hesaplanan Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ise, ölçek ile KA-Sİ Çocuk ve Ergen Empatik Eğilim Ölçeği Çocuk Formu arasında 0,60; KA-Sİ- Ergen Formu arasında 0,64 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak ölçeğin, 8-14 yaş arası Türk çocuk ve ergenler için yeterli düzeyde geçerli ve güvenilir olduğu görülmüştür.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
İlkögretim dördüncü ve besinci sınıf ögrencilerinin algıladıkları ebeveyn kabul-red düzeyleri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki iliskinin incelenmesi
Köseoğlu, Aslı (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmada; ilköğretim dördüncü ve besinci sınıfa devam eden öğrencilerin algıladıkları ebeveyn kabul-red düzeyleri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki öğrencilerin cinsiyet, devam ettikleri okul, sınıf, ... -
Yoğun bakım hemşirelerinin hastalarla ilişkilerinde duygusal emek olarak empati
Tunç, Pervin (İstanbul Arel Üniversitesi, 2012)... -
Yoğun bakım ve yataklı servis hemşirelerinde duygusal emek stratejilerinin empatik eğilim açısından incelenmesi
Amaç: Yoğun bakım hemşireleri hasta ile etkileşimleri sırasında empatik bilişsel ve duygusal tepkiler geliştirerek derinlemesine davranış yoluyla duygusal emek üretirler. Öte yandan, uygun bilişsel ve duygusal bağlantı ...