Frankfurt ekolü ve İngiliz kültürel çalışmalar okulunun karşılaştırılmalı bir okunması
Künye
Teker, Sevdiye. (2018). Frankfurt ekolü ve İngiliz kültürel çalışmalar okulunun karşılaştırılmalı bir okunması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbulÖzet
Frankfurt Okulu ve Kültürel Çalışmalar, iletişim bilimlerini derinden etkilemiş iki düşünce ekolüdür. İletişim bilimlerinin ortaya çıktığı dönemde yaygın olan teknik yorumlar, bu iki okulun felsefe, ekonomi politik, göstergebilim gibi alanları iletişime katmasıyla birlikte yaygınlığını yitirmiştir. Ancak bu iki okul arasında da, güçlü birtakım farklılıklar bulunmaktadır. Frankfurt Okulu, Kültür Endüstrisi kavramıyla kültürel üretimin endüstriyel bir şekilde gerçekleştirildiğini ve izleyicilerin bu ürünler karşısında edilgen konumda olduğunu söylemektedir. Buna karşılık Kültürel Çalışmalar kültürü bir mücadele alanı olarak tanımlayarak, izleyiciye direnme şansı tanımaktadır. Bu çalışmada, Frankfurt Okulu ve Kültürel Çalışmalar' ın kültür ve medya tezleri arasındaki farklar araştırılacaktır. İki okulun medya ve iletişim alanındaki düşüncelerinin bugünkü güncellikleri tartışılacaktır.