Annenin çocuk yetiştirme tutumu ile çocuğun sosyal beceri düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi
Künye
Aktaş Özkafacı, A. (2012). Annenin çocuk yetiştirme tutumu ile çocuğun sosyal beceri düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Özet
Bu araştırma, Annenin Çocuk Yetiştirme Tutumu ile Çocuğun Sosyal Beceri Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında İstanbul il merkezi Üsküdar, Ümraniye, Altunizade semtlerinde bulunan, M.E.B’e bağlı anaokullarına devam eden altı yaş çocukları ve bu çocukların annelerinden oluşmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda, 6 yaş grubunda 33 çocuk ile çalışılmış ve çocuklara “Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği” uygulanmıştır. Çocukların annelerine ise “Ebeveyn Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Örneklem grubunun oluşturulması için “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, annenin demokratik tutum alt boyut puanı ile çocuğun sosyal beceri düzeyi puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Diğer taraftan annenin otoriter, aşırı koruyucu ve izin verici tutum alt boyut puanları ile çocuğun toplam sosyal beceri düzeyi puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Kolerasyon analizine göre, otoriter, aşırı koruyucu, izin verici çocuk yetiştirme tutumu çocuğun sosyal beceri düzeyi ile çok düşük seviyede negatif yönde ilişkidir. Annenin çocuk yetiştirme tutumu ve çocuğun sosyal beceri düzeyinin çocuğun cinsiyetine göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakıldığında, istatistiksel olarak cinsiyete bağlı herhangi bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.